Mar is eol do gach duine, tá athrú aeráide mór ag tarlú faoi láthair. Ceann de na fáthanna is mó leis seo ná gasanna ceaptha teasa inár atmaisféar.
Scaoileann Éire an tríú méid is mó co2 in Eoraip gach lá. Tagann 44% de na gasanna ceaptha teasa as carranna peitril nó díosal. Laghdódh 43% de na gasanna ceaptha teasa a scaoiltear in Éirinn gach lá dá n-úsáideadh gach duine carr leictreach (FSS).
Sa bhlag seo beidh mé ag dul tríd na buntáistí agus na míbhuntáistí a bhaineann le carranna leictreach.
Buntáistí
• Tá carranna leictreach i bhfad níos fearr don timpeallacht ná carranna peitril. Níl fiú sceithchóras ag carranna leictreach, rud a chialaíonn níl aon astaíocht acu. Agus ós rud é gur cúis mhór iad feithiclí le gasanna ceaptha teasa inár atmaisféar , is féidir le ag athrú chuig car leictreach cabhrú go mór chun glan an aer agus chun an plainéad seo a dhéanamh níos sláintiúla. De réir an Sustainable Energy Authority of Ireland, tá an astaíocht gach km ó ag tiomáint carr leicreach i bhfad níos lú ná ag tiomáint carr peitril.
• Tá leictreachas níos saoire ná gás. Íocann Éireannaigh 15cent gach míle ar meán ag tiomáint carranna gáis. Ach le carranna leictreach tá sé 75% níos saoire.
• Tá cothabháil níos saoire agus ní ba minice. Toisc go ní úsáideann na carranna seo ola ní caithfidh siad athrúcháin ola nó athlíonta. Maríonn cosantóirí ar carranna leictreach níos faide. Mar gheall ar seo, sábháileann tú níos mó airgead.
• Tá carranna leictreach i bhfad níos cúine. Tá carranna gáis an glórach toisc go bhfuil sceithchóras acu .Ós go rud é nach bhfuil sceithchóras ag carranna leictreach, ní thagann fuaim ón motar leictreach. Mar seo, ní bíonn trúailliú fuaim.
• Faigheann tú creidmheas cánachThugann an rialtas creidmheas cánach go dtí úinéirí feithicil leictreach. Is féidir leis an creidmheas seo a bheidh comh ard le €10,000.
Míbhuntáistí
• Fuair an chuid is mó de charranna leictreach raon íseal. Ar lucht iomlán, níl ach raon de 60-100 míle ag feithiclí leictreach , ach tá raon de 200-300 ag grúpa beag de charranna leictreach. (Buyacar.co.uk)
• Thógann sé tamail fada chun luchtú. I gcomparáid go dtí na cúpla nóiméad a thógann sé chun líon carr le peitril ag garáiste , thógann sé an fhada chun feithicil leictreach a luchtú. Thógann sé 5-10 uair chun feithicil leictreach a luchtú (braitheann sé ar cén cineál carr leictreach a bhfuil á luchtú). (Earth 911)
• Costas ard. Cosnaíonn na carranna leictreach is saoire €30,000 - €40,000. Cosnaíonn na carranna leictreach níos sómasach thart ar €80,000. Go dtí go thagann ardú ar caighdeán leictreachas agus éiríonn sé níos saoire chun táirgeadh beidh ar tomhaltóirí íoc €10,00 - €50,000 níos mó má ceanaíonn siad carr leictreach seachas carr peitril nó díosal.
• Graf a léiríonn cé comh costasach, cé comh fada a bhfuil a raon agus cé chomh fada a thógann sé chun luchtú na trí charranna is comónta in Éirinn ( Nissan Leaf, Tesla S/X agus an Chevy bolt).
Comments
Post a Comment